#dzikisensoryki

Fundacja Leśne Dziki prowadzi zajęcia mające na celu wspomaganie rozwoju dzieci poprzez pobudzenie ciekawości świata, naukę szacunku do przyrody i stymulację sensoryczną. Osobą prowadzącą jest dr nauk o zdrowiu Joanna Nawrocka-Rohnka.

Czym są #dzikisensoryki?

Są to autorskie zajęcia wspierające rozwój dzieci w bliskości z naturą. Składają się z elementów fizjoterapeutycznych, pedagogicznych, logopedycznych i edukacyjnych. Jednak nadrzędnym aspektem tych zajęć jest rozwój sensoryczny maluchów.

Po co są #dzikisensoryki?

Zajęcia wpływają pozytywnie na zdrowie, pobudzają zmysły, sprzyjają rozwojowi najmłodszych i mają wymiar edukacyjny. Dla dzieci są źródłem wielu nowych inspiracji. Pozwalają znaleźć odpowiedzi na trudne pytania i postawić jeszcze więcej nowych. W Leśnych Dzikach wiemy, że uczenie się w ruchu przynosi najlepsze efekty i rozbudza w dzieciach ciekawość świata. Nasze zajęcia mają też na celu uniknięcie przyszłych trudności, które mogłyby pojawić się w przedszkolu i szkole.

Co wyróżnia #dzikisensoryki?

Nasze zajęcia odbywają się zawsze na dworze. Do środka przychodzimy kiedy bardzo mocno pada, wieje, a temperatura przekracza 30°C lub spada poniżej -10°C. Zajęcia mają charakter interdyscyplinarny. Ich głównym zadaniem jest stymulacja naturalnych procesów regulacyjnych organizmu. Dzięki aktywności na dworze dochodzi do pobudzania produkcji witaminy D, treningu mechanizmów termoregulacji czy aktywacji pracy układu odpornościowego. Promujemy ideę #zielonagodzina codziennie. Zarówno pośród dzieci, rodziców, jak i wychowawców w placówkach.

Czemu #dzikisensoryki są ekofriendlly?

Do przeprowadzenia naszych zajęć wykorzystujemy materiały naturalne oraz takie, którym dajemy drugie życie. Rozumiemy jak istotne jest zmniejszenie ilości generowania śmieci, dlatego wdrażamy w życie ideą #lesswaste.

Realizujemy to stosując kilka podstawowych zasad:

  • zbierając rośliny do zajęć nie uszkadzamy funkcjonującego ekosystemu,
  • kupując produkty spożywcze wykorzystujemy te w szklanych lub papierowych opakowaniach, albo wybieramy te sprzedawane w formie sypkiej,
  • przygotowując indywidualne materiały dla dzieci używamy plastikowych kuwetek z recyklingu, które później myjemy i używamy ponownie,
  • dobierając tematy do zajęć kierujemy się porą roku i miejscem w których się one odbywają,
  • pokazujemy dzieciom lokalną faunę i florę, aby znały dobrze to co nas otacza,
  • dajemy maluchom przykład jak dbać o swoją najbliższą okolicę,

Jak przygotować dziecko i siebie do udziału #dzikachsensorykachykonanej konsultacji?

Przede wszystkich wrzuć na luz. Dzieciaki uwielbiają nasze zajęcia i nie trzeba ich szczególnie do nich przygotowywać. Niezbędny jest odpowiedni strój, który na pewno się pobrudzi. Jeśli chodzi o opiekuna zachęcamy, aby dać dziecku możliwość nieskrępowanej zabawy bez ciągłego zwracania uwagi. Tylko w ten sposób dzieci mają szansę i możliwość poznawać świat. Ważne jest jednak okazywanie wsparcia i uważne bycie razem z dzieckiem. Jesteśmy świadomi zagrożeń, dlatego dbamy o bezpieczeństwo. Pamiętajmy jednak aby nie zarażać dziecka naszymi obawami.